DVO is volgende horde

·

De titel van de voorbeschouwing op het duel van afgelopen zondag, bij Leonidas, luidde ‘Lastige verplaatsing naar Wolder’ en daaraan was geen woord gelogen. Vandaag wacht wederom zo’n lastig uitduel. Tegenstander is DVO, dat de afgelopen seizoenen steevast boven ons eerste elftal eindigde.

Het is van het seizoen 15/16 geleden dat VV Spaubeek boven DVO wist te eindigen. De zes daaropvolgende seizoenen bleek DVO eigenlijk altijd een maatje te groot bij de eindafrekening.

Datzelfde beeld gaf de wedstrijd van afgelopen zondag. Bij de eindafrekening leek tegenstander Leonidas een maatje te groot, ondanks een veldoverwicht van VV Spaubeek.

Na een foutje in de Maastrichtse verdediging lepelt Cas Jansen de bal over de doelman van Leonidas, maar halverwege de eerste helft slaat de thuisclub toe via een dood spelmoment.

Op slag van rust neemt Leonidas zelfs een voorsprong, en dat is niet eens onverdiend. De ploeg van Mike Zwartjes heeft veel de bal, maar voetbalt nauwelijks kansen bij elkaar. Leonidas daarentegen toont zich efficiënt voor het doel van Davey Kloth.

Tijdens de tweede helft probeert ons eerste elftal Leonidas de duimschroeven aan te draaien, maar pas tijdens de slotfase lukt het de wedstrijd te doen kantelen. In de blessuretijd trapt Bram Sluijsmans de gelijkmaker binnen en (heel) diep in blessuretijd werkt Rob Terwint de bal nóg een keer achter de Maastrichtse doelman.

De supporters van de thuisploeg, de Spaubeekse aanhang, maar ook alle andere voetbalfans die op het duel zijn afgekomen verlaten vol ongeloof Sportcomplex Wolder, terwijl capitano Sean Cobben ondertussen drie punten in zijn sporttas heeft gestopt.

Zo zie je maar weer dat de rug rechten, blijven voetballen en geloof houden in een goede afloop te allen tijde loont! Met dit goede gevoel trekt ons eerste elftal naar de Sittardse wijk Overhoven. Op Sportcomplex Frans Erkens moet worden geprobeerd de thuisploeg wéér te verslaan.

Want tijdens het derde weekend van november zorgen doelpunten van Gilbert Wijnen en Erik Meijers ervoor dat DVO met een 2-1 nederlaag de BMV Spaubeek verlaat.

Een nieuwe nederlaag zal het elftal van trainer Ruud Peters liefst willen vermijden. Peters neemt na zes seizoenen afscheid van DVO en wilt ongetwijfeld door de grote poort vertrekken. Daarvoor zullen de Rood-Witten nog wat punten moeten verzamelen, want zes ploegen strijden om vier ‘veilige plaatsen’.

Momenteel zijn SVME en Leonidas de kinderen van de rekening, maar één of twee winstpartijen kunnen de stand volledig op zijn kop zetten.

Afgelopen zondag lukte het ons centrale verdedigingsduo om Leonidas-topscorer Maarten Neuhaus van scoren af te houden en ze zullen zich vanmiddag moeten bekommeren om Finn Remmel.

Dit seizoen heeft de goalgetter last van het feit dat DVO een iets minder seizoen draait, maar afgelopen seizoen tikte Remmel 17 doelpunten aan. Een speler om in de gaten te houden!

Sinds de winterstop heeft DVO de weg naar boven ingeslagen en al 16 punten verzameld. Het is weliswaar pas twee wedstrijden ongeslagen, maar dat waren wel wedstrijden tegen SV Haslou (0-0) en een 0-1 winstpartij op het veld van Lindenheuvel-Heidebloem Combinatie.

Met het in Wolder hernieuwd opgedane vertrouwen reist de selectie van Mike Zwartjes en Ben Labyed met een goed gevoel naar Overhoven. Niet meer denken aan afgelopen seizoen (toen een 2-0 nederlaag werd geleden bij DVO) en aan de afgelopen wedstrijden die stroef verliepen, maar bedenken dat hard werken altijd oplevert.