Eerste winst tegen SV Argo?

·

Vanmiddag om 14.30 uur neemt ons eerste elftal het op tegen fusieclub Sportvereniging Argo. De club ontstond in 2019 na een fusie tussen VV Obbicht en VV Armada; vandaar de oude foto’s.

Het is 15 maart 2009 als VV Spaubeek (na een 0-4 tussenstand) uiteindelijk met 4-4 gelijkspeelt tegen VV Armada. Lang vervlogen tijden…

Want sinds de oprichting van SV Argo is het de Geel-Zwarten nog niet gelukt om met een overwinning uit Obbicht te vertrekken. Tijdens het seizoen 19/20 werd met 2-1 verloren en na een COVID-19 seizoen was de thuisploeg afgelopen seizoen met 3-2 te sterk.

Gaat het lukken dan eindelijk drie punten te nemen tegen deze ’Angstgegner’? Mogelijk, want de ploeg van trainer André Boessen heeft het moeilijk.

‘Tegenover het vertrek van zeven selectiespelers, waaronder enkele sterkhouders, staat geen enkele nieuwkomer. We hebben dus de selectie noodgedwongen moeten aanvullen met jeugdspelers en spelers van lagere teams’, zo vertelde secretaris Wil Conjour recent aan Dagblad de Limburger.

Het verklaart waarom Boessens team nog wacht op haar eerste punten, pas één doelpunt heeft gescoord en er 13 heeft geïncasseerd.

Desondanks wordt het geen gemakkelijke middag voor trainer Mike Zwartjes en zijn assistent Ben Labyed. Om het bekerweekend te overbruggen werd dinsdagavond een oefenduel gespeeld tegen Heksenberg-NEC, dat met 1-2 werd verloren.

Een spannende middag is gegarandeerd, waarbij de punten hopelijk meegaan naar Spaubeek!