De reuzendoder komt op bezoek

·

Na een week waarin de Weergoden ons niet goed gezind waren neemt VV Spaubeek het vanmiddag op tegen VV Hebes. Ook vanmiddag hebben we te maken met veranderlijke weersomstandigheden en we nemen onze hoed af voor de supporters die vanmiddag aan de zijlijn staan. En wees vooral welkom in onze kantine om rondom de wedstrijd even op te drogen.

Natuurlijk heten we ook onze tegenstander welkom op ons sportcomplex. Hopelijk heeft iedereen veilig ‘De Poort naar het Heuvelland’ bereikt. We wensen jullie een fijne voetbalmiddag toe, maar een herhaling van afgelopen week geniet onze voorkeur niet.

Afgelopen weekend beleefde ons eerste elftal een teleurstellende zondag. De uitwedstrijd tegen Lindenheuvel-Heidebloem Combinatie levert de eerste seizoensnederlaag op waardoor een einde komt aan een reeks van 14 duels waarin niet wordt verloren. Daar bovenop betekent de nederlaag de eerste wedstrijd dit seizoen dat niet de volledige drie punten meegaan naar Spaubeek.

En het begint nog wel zo goed voor de Geel-Zwarten. Vanaf de aftrap wordt de aanval gezocht en na een handvol minuten zorgt Rob Terwint indirect voor een voorsprong.

Naar nog tijdens de eerste helft draait de thuisploeg de wedstrijd om en gaat met een 3-1 voorsprong rusten.

In de rust probeert Mike Zwartjes door het inbrengen van Yves Swilden het wedstrijdbeeld te keren, maar desondanks weet Lindenheuvel-Heidebloem Combinatie een vierde maal te scoren.

De tegenstander van vanmiddag beleeft juiste een geweldige middag. Ook zij nemen op tegen een ploeg uit de top drie en stuurt VV Spaubeeks eerste achtervolger VV Scharn puntloos huiswaarts.

Het zorgt voor een kleine pleister op de wonde, want het gat op de eerste achtervolger uit Maastricht blijft vier punten.

De winst van VV Hebes op VV Scharn betekent een nóg grotere stunt dan het 0-0 gelijkspel van drie weken geleden in Lindenheuvel. Het toont des te meer aan dat VV Hebes een ploeg is om rekening mee te houden. Mocht VV Spaubeek dat al niet doen, want de afgelopen vijf seizoenen deelden beide verenigingen éénmaal de punten en wonnen elk twee ontmoetingen.

Vanwege de versterkte degradatieregeling hebben veel ploegen tot het eind van de competitie nog iets om voor te voetballen. VV Hebes, dat minimaal achtste wilt finishen om gevrijwaard te blijven van nacompetitievoetbal, is in een fel gevecht verwikkeld met FC Maasgouw, DVO, Leonidas, SVME en SHV ’39 om weg te blijven van plaatsen die je verplichten tot het spelen van nacompetitie.

Momenteel nemen de Midden-Limburgers de achtste plek in, maar een nederlaag betekent je pardoes kunt terugvallen naar plaats 10. VV Hebes zal dus 100% gemotiveerd zijn om vanmiddag een goed resultaat te boeken.

De nederlaag van afgelopen week doet de ploeg van Mike Zwartjes beseffen dat alles moet kloppen om tot winst te komen. Maar desondanks treden we het duel van vanmiddag vol vertrouwen tegemoet.

Afgelopen week moest onze middenveld-metronoom Ralph Vossen verstek laten gaan, maar hij keert vanmiddag terug in de selectie. Daarnaast wordt het duel gespeeld op ons vertrouwde kunstgras en dat is net iets anders dan het natuurgras waarop afgelopen zondag werd gespeeld.

En dus is alles aanwezig om er een succesvolle voetbalmiddag van te maken. Wil je weten hoe het er op de ranglijst precies uitziet? Neem dan het programmaboekje erbij, waarin ook beide selecties zijn opgenomen!